Paul dat had ik in het begin ook heel erg. Dit lag in mijn geval meer in mijn schiet"kunst" dan aan de gebrekkige animatie.
Als HC MW2 speler verwacht je, dat als je op een tegenstander klikt en jij klikt eerder dan hij, dat jij wint.
In BC2 heb je het "wat" moeilijker. De meeste gewone wapens (en vooral de zooi die je in het begin krijgt) hebben in standard mode 6 tot 7 kogels (Dmg rond de 15) nodig op het lichaam voordat de dood intreed. In HC is dit de helft.
Als jij dus iemand besluipt en je begint in zijn rug te schieten dan is de kans groot dat hij bij de derde kogel (15X3=45) gaat reageren, gevolg: jouw volgende kogels zijn mis. Als je net toevallig iemand treft die een M60 heeft met een damage van 25 en hij schiet je op het hoofdje (Dmg x2.1) 25x2.1x2 = 105 dan ben jij dus dood en heeft de tegenstander nog de helft van zijn health.
Is me inmiddels SUPER vaak gebeurt.
Mogelijk geen verklaring voor jouw variant, maar sinds ik bij in de rug aanvallen of het mes pak (instant death) of op het hoofd schiet (dmg2.1) overkomt me dit veel minder.
Ik ben nu aan het proberen om bij dit soort acties waarbij ik het mes te veel risico vind mijn 1911 te gebruiken. Met een damage op short range van 34 is dat erg prettig

Als je dan HC speelt dan is 1 shot in het hoofd met de 1911 dodelijk