• brink_button game_banner_l4d2 game_banner_MW2 game_banner_bc2 brink_button game_banner_l4d2 game_banner_MW2 game_banner_bc2 brink_button zwart

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Muppethy
BerichtGeplaatst: vr maart 26, 2010 12:30 am 

TGM
TGM
Dice games blijken nu ook een ziekte te hebben: Muppethy. Muppethy is dat je je een muppet voelt van een squad leader. Gamers voelen zich in hun vrije tijd gepeopled door een omhoog gevallen squadleader. Wanneer je zoiets hebt als: Who the f*ck denk jij wel niet dat je bent dat je een beetje gaat bepalen waar ik moet campen...dan leidt je waarschijnlijk aan muppethy.

Zie ook een willekeurig patientdossier:
Who is squad leader?

Profiel  

Berichttitel: Re: Muppethy
BerichtGeplaatst: za maart 27, 2010 12:03 pm 

Administrator
Administrator
Lol, leuk gevonden maar het is nog steeds een vrije keuze om in een squad te gaan zitten :)

Ik ben overigens nog wel opzoek naar de mogelijkheden van dat hele squad gebeuren want dat is vrij vaagjes nog.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 27, 2010 2:57 pm 

TGM
TGM
Squads in Battlefield 2142 hadden een relatie met ook de commander.

In een squad:
  • Kon je als squad leader mensen opdrachten geven via een communicatieroos. Wannneer die dat lazen en er wat mee wilden doen konden ze dat opvolgen.
  • Kon je extra punten krijgen voor het volgen van die opdrachten.
  • Kon je op je radar enemies zien die door je teammates gespot zijn.
  • Kon je als squad leader mensen laten spawnen op een beacon (zeg maar een tactical insertion). Dat was een perk die je wel eerst verdient moest hebben als squad leader. Dit vond ik het enige echte voordeel van een squad, maar duurde wel even voordat je die had. Nadeel is dat veel jochies wel squad leader wilden zijn, maar of die perk niet hadden of em niet gebruikten.
  • Kon een squad leader kiezen uit perks voor de squad. Er was ook iets van een flying drone. Die gaf dan intel door over troepen aan het radar van squad members.
  • Kon een commander opdrachten geven aan een squad. Omgekeerd kon een squadleader aan de commander weer vragen om artillerie, radar scans van een gebied of supply drops.

Idee blijft leuk, maar m.i. is het een te ingewikkeld mechanisme voor mensen die ad hoc free lance met elkaar gamen. Door muppethy doen ze vaak toch niet wat een squad leader zegt en vaak is dat nog terecht ook (wat heeft een 15jarige puber die squad leader is nou voor strategisch inzicht?)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 27, 2010 7:35 pm 

TGM
TGM
Dit lijkt gewoon meer op Mopperthy

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 27, 2010 8:16 pm 

Administrator
Administrator
William is gewoon bezorgt dat BC2 straks een leukere game blijkt te zijn en dat straks iedereen dit in de gaten krijgt. Om dit te voorkomen is er tegencampagne gestart.
;D
De squadleader functie is een stuk simpeler gehouden. Daarnaast kan je op elk nog levende squadlid spawnen.
Commander kennen we niet in bc2.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 28, 2010 10:39 am 

TGM
TGM
??????????

Volgens mij gaf ik ook uitgebreid antwoord op de vraag wat een squadleader doet n.a.v.
Citaat:
Jan: Ik ben overigens nog wel opzoek naar de mogelijkheden van dat hele squad gebeuren want dat is vrij vaagjes nog.

Battlefield kun je overigens ook een keer gezien hebben.
In mijn kast heb ik liggen:
  • BF 1942
  • Battlefield 1942: Road to Rome
  • Battlefield 1942: Secret Weapons of WWII
  • Battlefield Vietnam
  • Battlefield 2
  • Battlefield 2: Special Forces
  • Battlefield 2: Euro Force
  • Battlefield 2: Armored Fury
  • Battlefield 2142
  • Battlefield 2142: Northern Strike

Bad Company 1 ligt daar niet tussen, omdat dat spel alleen voor consoles is gemaakt en nooit voor de PC is gemaakt of uitgebracht. De opvolger Bad Company 2 ligt er ook niet tussen omdat de Beta er voor mij uitzag als een veredelde mappack van Battefield 2 met een console interface (wat het volgens de ontwikkelroute dacht ik ook is).

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 28, 2010 1:25 pm 

Administrator
Administrator
VonSnietzel schreef:
  • BF 1942
  • Battlefield 1942: Road to Rome
  • Battlefield 1942: Secret Weapons of WWII
  • Battlefield Vietnam
  • Battlefield 2
  • Battlefield 2: Special Forces
  • Battlefield 2: Euro Force
  • Battlefield 2: Armored Fury
  • Battlefield 2142
  • Battlefield 2142: Northern Strike

Wow, jij bent echt een dikke veteran! Als je daar alle codes en dinges nog voor hebt krijg je bij BC2 een super vette Veteran Status! Ik ben slechts een magere Veteran 1 (met BF2).

VonSnietzel schreef:
Bad Company 1 ligt daar niet tussen, omdat dat spel alleen voor consoles is gemaakt en nooit voor de PC is gemaakt of uitgebracht. De opvolger Bad Company 2 ligt er ook niet tussen omdat de Beta er voor mij uitzag als een veredelde mappack van Battefield 2 met een console interface (wat het volgens de ontwikkelroute dacht ik ook is).

Het is wel grappig dat je dat zegt want dit is in mijn optiek precies wat Modern Warfare 2 is ten opzichte van CoD4 :)

BC1 is natuurlijk een console only FPS maar BC2 is dat ZEKER niet. BC2 voelt voor mij zeker niet als een console port. Onderstaande youtube geeft toch wel duidelijk weer dat het echt om een PC spel gaat:

Link

Link

Het is zeker geen BF2 mappack omdat BF2 zeer voertuig driven is en dat er veel nadruk lag op de lucht. De maps in BF2 zijn daardoor VEEL groter dan die van BC2.
De actie op de grond bij BC2 is veel intenser en ligt wat dat betreft veel dichter bij CoD4/5 dan BF2. Zeker in de Rush mode die het dichts bij de headquarters mode van CoD komt. Met Rush wordt een grote map in 4 sequentele stages verdeelt waardoor je feitelijk 4 kleine mappen doorspeelt wat met een goede teambalance behoorlijk intens kan zijn. Het ouderwetse conquest (vlaggen cappen) vind ik veel minder leuk.

Ik blijf er bij, BC2 is een geweldig spel waar heel veel uren spelplezier in zitten. Het brengt teamplay op een veel hoger nivo zonder al te complex te worden (denk aan ET:QW).De actie is goed gedosseerd en de voertuigen zijn niet uberpowerfull. Geluiden zijn echt S U P E R. Je staat echt paf als je de verschillende voice overs hoort.

Als je vanuit een hele snelle actie shooter als CoD komt is het even slikken maar als je er een paar uur in hebt zitten dan kon er wel eens een besef ontstaan dat DICE toch echt een betere klus heeft gedaan dan IW als het gaat om long lasting gameplay.

Belangrijke formule: MW2 <> BFBC2 <> BF2

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]